5 hatásos, mégis diszkrét webgrafikai elem

5 hatásos, mégis diszkrét webgrafikai elem

A webgrafikai elemek túl szerény, vagy éppen túlzó használata eléggé romboló hatással lehet egy weboldal eredményességére.

Manapság egyre terjednek a szélsőséges módokon grafikázott oldalak, amik vagy minimalista szemléletűek és egy logó az összes grafika rajtuk, vagy épp ellenkezőleg egy vizuális orgazmussal próbálnak operálni és majd kifolynak a képernyőről.

Én egyik szélsőségnek sem vagyok a pártolója, viszont bizonyos céloknak megfelelően én is “elküldöm” a grafikust egyik vagy másik irányba. Ahol van valamilyen cél az oldalon (figyelemfelkeltés, feliratkozás, eladás) ott bátran bedobok vizuális orgazmust, ahol pedig a weboldal szokásos elemei vannak (cikkek, menü, lábléc) azt békén hagyom grafikailag.

Ha eldöntötted, hogy jó lenne valami grafika bizonyos pontokra, akkor erre az esetekre összegyűjtöttem neked 5 hatásos figyelemfelkeltő, de mégis diszkrét elemet a kedvenceim közül:

 

1. Papírhatás

A papír jó ideig meghatározó információ hordozó volt, és még most a tablet korszakban is igen gyakori. Sokan temették már a nyomtatott könyvet és újságot, de ez még messze van.

Emiatt a megfogható és ismerős papírhatás képes közelebb vinni az emberekhez egy weboldalt, ellentétben az olyan digitális felületekkel, amin nincs semmi a fizikai világból. (Ugyanebből a fizikai kapcsolatból kifolyólag  raknak ki bevásárlókocsi szimbólumot a webshopok.)

Lehet ez a papírhatás egy post-it, egy vonalas füzet háttér effektus, de mostanában mindenféle jópofa ragasztott vagy tépett papírfecni grafikákat is látok.

Gyűjtöttem neked pár példát. A lényeg kékkel bekarikázva (ha rákattintasz, akkor megjelenik kinagyítva):
Papír hatás webgrafika 1

Papír hatás webgrafika 2

Papír hatás webgrafika 4

Ez a lenti kép bár példának jó, a két hatás jobb és bal oldalon kicsit sok. Két külön dologra próbálja felhívni a figyelmet egy képernyőn (menü, idézet), ami nem igazán szokott sikerülni és ráadásul egyikre sem érdemes  igazán ráirányítani a figyelmet.

Papír hatás webgrafika 3

 

2. Kézírás

A papírhatáshoz hasonlóan a kézíráshatás is egy kapcsolat az offline világgal, ráadásul ad a weboldalnak egy emberi vonást is, mert olyan kézzel készült érzése van.

Ez a webgrafika lehet pár figyelemfelkeltő aláhúzás, nyilak, irka-firka, kihúzás, stb., de láttam már teljes egészében kézzel rajzolt honlapot is, pl: www.youreapoorloser.com

Ide is gyűjtöttem neked pár példát. A lényeg kékkel bekarikázva (ha rákattintasz, akkor megjelenik kinagyítva):

handwritten_2

handwritten

 

3. Árnyék

Egy kis árnyék effekt egyes helyeken nagyon meg tudja dobni egy weboldal külalakját és az első benyomást, amit kelt. Az egyik lenti példában van egy banner árnyék is, ami nagyon jól kiemeli a reklámot. Régóta tudjuk, hogy a látogatók tekintete hajlamos a bannereket figyelmen kívül hagyni (reklám vakság), így hiába próbálnánk reklámozni bármi számunkra fontosat, hacsak nem adunk neki valami szokatlan extrát, mint például egy designba illő megjelenés, vagy egy nagy árnyékhatás, ami kiemeli az oldalból.

banner_shadow

shadow3

 

4. Nyilak

A nyilak a figyelem irányításának legjobb grafikai eszközei. Már a közlekedési táblákból tudjuk, hogy a nyilak mindig valami fontosat, valamilyen szabályt jeleznek.

A weben sincs ez másként. Igyekezz egy képernyőn nyilakkal mindig lehetőleg csak egy dologra irányítani a figyelmet. Egynél több csak zavart kelt.

Nyilakkal irányíthatod a figyelmet feliratkozó gombra, vásárlás gombra vagy egy rendkívüli ajánlatra. Ez nagyban megdobhatja az online vállalkozásod eredményességét.
arrow2

arrow1

 

5. Tükröződés

Végül, de nem utolsó sorban a tükröződő hatást ajánlom, hogy feldobd vele a weboldalad megjelenését.

Egy termékillusztráció tükrözve egy világos háttérre nagyon figyelem felkeltő lehet.
mirroring

mirror2

Ez az az öt grafikai elem, ami nekem bevált olyan weboldalakhoz, ahol diszkrét módon volt igény a figyelem felkeltésére vagy irányítására.
Alkalmazd te is ezeket bátran!

tamas

Várhegyi Tamás

Várhegyi Tamás

Várhegyi Tamás vagyok és 9 éve foglalkozom online marketinggel és vállalkozásfejlesztéssel. Ezidő alatt több tucat vállalkozás elindításában és felfuttatásában vettem részt itthon és külföldön is. Irányítottam félmillió dollár értékű weboldalakat, voltam nemzetközi társkereső iroda marketing vezetője, és gyakori, hogy marketing rendszereim akár 35 millió forinttal is növelik ügyfeleim bevételeit. Ha hasonló eredményeket szeretnél, dolgozzunk együtt!