Egy szexi ajánlat 5 kötelező eleme

Egy szexi ajánlat 5 kötelező eleme

Egy weboldal sem képes átütő erejű és vonzó (szexi) értékesítési ajánlat nélkül talpon maradni, mégis sokszor tapasztalom, hogy alapelemek hiányoznak egy sales szövegből.

Az ilyen hiányos részeken csorognak ki szépen egyenként a nehezen megszerzett látogatók, akik a vevő tábor gazdagítása helyett az oldaladat elhagyók táborát hízlalják.

Rakjunk rendet kicsit és nézzük meg egy szexi ajánlat 5 kötelező elemét:

 

1. Figyelemfelkeltés

Akármilyen új csoda termék van a markodban és akármilyen menő dumával próbálod árulni, semmit nem fog érni, ha nem figyel rád senki.

Szóval első feladat elnyerni az emberek figyelmét.

Sokan mondják, hogy ez manapság nem olyan egyszerű, mert túl nagy a reklámzaj és nehéz elnyerni az emberek figyelmét. Lehet, hogy igazuk van, de az is lehet, hogy csak rosszul csinálják.

Pár ötlet, hogy hogyan csináld jól:

  • Megnyerő ígéret, pl: Legyél stresszmentes cégvezető 15 nap alatt egy mindössze napi 3 perces gyakorlatsorral!
  • Szokatlan kép vagy grafika, pl: nindzsa ruhás biztosítási ügynök
  • Ismerős ajánlása. Ha nehezen állnak szóba veled új érdeklődők, akkor próbáld meg rávenni már meglévő vevőidet, hogy vigyék jó híredet. Ha egy ismerős ajánl egy vitamint, fogorvost, tanfolyamot, arra az emberek felfigyelnek, míg ha egy plakát, adwords vagy FB reklám, akkor nem nagyon. Ha ezt még jutalékkal/kedvezménnyel is ösztönzöd az még jobb. Például az én tanfolyamaimra is mindig hallgatói továbbajánlásból jön a legtöbb ember.

 

2. Probléma

Most, hogy megnyerted a figyelmet, van kb 3-5 másodperced, hogy  azt “hosszabbtávon” meg is tartsd (kb. még 1 percig).

Ugyanis az érdekes kép vagy igéret csak egy pillanatra nyeri meg a figyelmet, de ami viszont mélyebben érdekli az embereket az a saját problémájuk (és persze később az arra adott megoldás).

Szóval itt kell bedobnod, hogy a te cuccod milyen problémáját oldja meg a célszemélynek, pl: hátfájás, üres pénztárca, magány, túlsúly vagy éppen szexuális probléma. Mindegy milyen apróságnak tűnik, de a megoldásodnak (ahogy a nevéből adódik) meg kell oldania valamit különben nincs értelme létezni.

Az emberek problémáit két csoportra lehet osztani*:

  • El akar kerülni egy fájdalmat: Ez negatív motivációt eredményez, ami jobban mozgósítja az embereket rövid távon, pl: Hamarabb mész el fogorvoshoz, ha nem tudsz aludni a fájdalomtól, mint, hogy befizess Bora-Bora tenger feletti faházaiba egy hétre.
  • El akarja érni egy vágyát: Ez pozitív motivációt teremt, ez hajtja előre az embereket hosszútávon. Például a nagyobb ház, a nagyobb cég, a jobb kocsi, a boldogabb párkapcsolat, vagy éppen eljutni Thaiföldre, stb.

* Anthony Robbins tanításai alapján

Fogalmazd meg azt a problémát, amire megoldást tudsz adni, majd mutasd be, hogy hogyan és így már érdeklődni fognak az emberek.

Ha extra motivációt szeretnél ébreszteni az emberekben, akkor ezt a problématudatot el is mélyítheted a közönségben.
Tipikus biztosítási ügynökös rémísztgetés, ha mégkérik, hogy képzeld el, hogy a családod kenyérkereső nélkül marad és küszködni fog egy esetleges veled bekövetkezett tragédia után. Ez nekem morálisan túl sok, de tuti elmélyíti a problématudatot.

Ennél békésebb példa ha, mondjuk tőzsde szemináriumot árulsz és megkéred az embereket, hogy képzeljék el az életüket az állami nyugdíjra támaszkodva. Így mindjárt motiváltabbak lesznek kis befektetői tudást felszippantani.

 

3. Bizonyíték

Eddig meg is vagyunk, megvan a probléma és a megoldás és jó eséllyel mindezt akarja is a látogatód, de most jön az emberek vállán ücsörgő kisördög, aki a fülükbe súgja, hogy:

  • Megbízhatok én ebben az alakban egyáltalán?
  • Működik ez a cucc?
  • Az én konkrét problémámat is megoldja majd, vagy csak ablakon kidobott pénz lesz?

Szóval mindezekre bizonyítékokat kell közzé tenned, pl: vevővélemények, sikersztorik, garancia, elérhetőségek, fényképek rólad, stb.

 

4. Határidő

A bizonyítékok szolgáltatása után van egy másik kisördög, akit le kell győznünk és ez a halogatás, aki azt súgja az ember fülébe, hogy ráér ez még, pl:

  • Ráér ez a következő fizetésig
  • Ennyire azért nem fáj a hátam, hogy százezret kiadjak. Majd elmúlik.
  • Jó itt neked a komfortzónádban, nem is akarsz te olyan nagyon meggazdagodni ezen a tőzsde szemináriumon.

És az emberek így halogatnának végtelenségig, úgyhogy kell nekik egy határidőt adni, pl:

  • Csak 500 darab van már a raktárban
  • Jelentkezés csak február 31-ig 🙂
  • Extra bónusz csak az első 20 vevőnknek

 

5. Cselekvésre való felszólítás

Az első négy pontot lehetne még figurázni, de most csak a kötelező tartozékokat soroltam fel.

Zárásként pedig felszólítod az embereket a cselekvésre, avagy szép magyarul mondva ez a “Call to Action”, pl:

  • Kattints most a megrendelés gombra!
  • Írd be a neved és nyomj a “jelentkezés” feliratra!
  • Hívd a 06-30-***-****  számot és rendeld meg most!

 

Ha ezeket a kötelező elemeket betartod egy értékesítési ajánlat megírásakor, akkor nagy csalódás nem érhet, sőt szárnyra kapnak majd az eredményeid.

Szóval menj és próbáld ki, nyisd meg a weboldalad és kezdd el bepötyögni a fenti pontokat a sales szövegedbe!

tamas

About The Author

Várhegyi Tamás

Várhegyi Tamás vagyok és online vállalkozói és előadói tapasztalataimat több földrész számtalan tanfolyamán szedtem össze a világ legjobbjaitól és ezt a tudást adom át a blogomon és a képzéseimen is. Itt megtanulhatod te is a sikeres online vállalkozás titkait.