9+1 szó, amit kötelező használnod a marketing szövegeidhez

9+1 szó, amit kötelező használnod a marketing szövegeidhez

A szavak fontosságáról először egy Anthony Robbins tanfolyamon hallottam. Ez nem kimondottan egy online szakembereknek szóló előadás volt,  inkább személyiségfejlődéssel foglalkozott. Viszont a gondolatot elültette a fejemben, hogy ha a szavak ennyire meghatározóak az életünkben, akkor elképesztő jelentőségük lehet egy online marketing szöveg írásakor is, például egy weboldalra, egy hírlevélbe vagy egy sales page-re.

A tanfolyam óta  nagyon sokat kutattam, teszteltem azokat a szavakat, amiket eredménnyel tudsz használni az online szövegeidben.

Nem mindegy, hogy azt mondod valakire, hogy “udvariatlan” vagy azt, hogy egy “paraszt”. Mondhatod valakinek, hogy “Nem mondott igazat” vagy azt, hogy “A szemedbe hazudott“. E szavak között óriási különbség van érzelmi töltésében és kiváltott hatásában. Nincs ez másként online sem. Ha azt mondod, hogy “jó a szolgáltatásod” vagy azt, hogy “forradalmi újdonság és a legjobb, amit csak talál“, akkor többszáz százalék lesz a különbség az eredményekben.

[feature_box style=”1″ only_advanced=”There%20are%20no%20title%20options%20for%20the%20choosen%20style” alignment=”center”]Az emberek hajlamosak szegényes szókincssel kommunikálni, ami szürke és unalmas. Tartózkodni a nagy és erőteljes szavaktól olyan, mintha főzés közben tartózkodnánk a fűszerektől. Úgy is lesz kaja csak totál ízetlen.[/feature_box]Én még káromkodást vagy szexel kapcsolatos utalást is simán felvállalok még a tanfolyamaimon is. Ez egyeseknek elsőre szokatlan, de ezek a nyelvünk elemi részei és sosem fognak kiveszni belőle, mert olyan tartalmat hordoznak, amit egyik más szó sem. Persze itt is fontos mértéket tartani különben b***hatod az egészet. 🙂 Ha most elmosolyodtál azzal máris demonstráltad a hatást.

Szóval összeállítottam egy 9+1 elemű listát a kedvenc szavaimról:

1. Ingyen

Az van, hogy az emberek nem rajonganak azért, ha valamiért fizetni kell. Szóval ha valami ingyen van annak elképesztően megugrik a népszerűsége ezért javaslom mindenkinek, hogy akármivel is foglalkozik legyen egy ingyenes ajánlata az érték létra alján. (Az érték létráról bővebben itt olvashatsz: 7 Lépés az Ingyentől az 5 Millió Forintig az Érték Létrán) Lehet ez egy letölthető ebook, riport vagy egy ingyenes próbaperiódus is.

2. Titok / Meglepetés

Az emberek ingyen cuccokra vágyakozásánál már csak a kíváncsiságuk a nagyobb, amit titkokkal, meglepetésekkel lehet felkelteni. Lehet ez egy titkos része az ajánlatodnak, vagy egy még készülő terméked, vagy egy meglepetés vendég, amiről lehet találgatni. Ebben a témában az Apple a nagy profi. Ők mesterien űzik a titkolózást így óriási média érdeklődésre, és ingyen reklámra tesznek szert. Egy Apple marketing szöveg maga a tankönyvi példa a kiváncsiság keltésre.

3. Új

Az emberek vonzódnak mindenhez, ami új. Nézd csak meg a pláza butikokat. Mindenki tudja, hogy durván leesik az ára 3 hónap után az új cuccoknak (néha 50-75%-ot) de mégis veszik az emberek mert új és trendi. Az újdonságok mindig izgalmasak, sőt bizonyos réteget ez hoz lázba. Ők azok, akik 3 havonta cserélik a mobiljukat, meg 2 napot állnak sorba a legújabb iPhone-ért.

4. Garantált

Ez a szó azért nagyon hatásos mert biztonságérzetet ad. Feloldja a veszteségtől való félelem érzését. Alkalmazhatod elégedettségi-, vagy pénzvisszafizetési garancia formájában is. Ne félj ilyen garanciát vállalni, mert ha jó a terméked, akkor nem fognak élni vele, ha viszont szar, akkor legalább felhívja a figyelmed a problémára, és lehetőséget ad fejleszteni. Fájdalmas tény lehet, de igaz.

5. Hogyan

Ez az a szó, ami a legjobban beindítja az emberek gondolatait. Születésünktől kezdve problémamegoldó gépezetek vagyunk tanulásra programozva. Hogyan kell járni, beszélni, játszani, barátkozni, párt találni, dolgozni, gyereket nevelni, és még hosszasan sorolhatnám az élet nagy hogyanjait. Szóval ez a szó egy megfelelő problémával társítva remek figyelemfelkeltő. Írtam pár példát:

  • Hogyan szerezz gyorsan 1 milliós mentőövet vállalkozásodnak?
  • Hogyan lehet ámulatba ejtően kockás hasad mindössze 6 hét alatt?
  • Hogyan találj álomférjet magadnak sikeres karriered mellett is?

Ugye, hogy elgondolkodtatott valamelyik. Szóval nyomás és használd!

6. Lépésről-lépésre

Ez az egyik személyes kedvencem mert egyszerű és követhető utat sugall. Mindegy, hogy a gyors fogyás titkát vagy weboldal készítést kínálsz az alapoktól, kínáld azt egy lépésről-lépésre útmutatóval, hogy az olvasók azt érezzék, hogy követhető és megvalósítható lesz számukra.

Ezt imádják az emberek mert a világ úgyis egyre komplikáltabb és követhetetlenebb.  Ilyen időkben bizony nagy előny valamit megoldani lépésről-lépésre.

[feature_box style=”1″ only_advanced=”There%20are%20no%20title%20options%20for%20the%20choosen%20style” alignment=”center”]
Én a képzéseimen is nagy hangsúlyt fektetek arra, hogy lépésről-lépésre végigvezessek mindenkit az online vállalkozások minden varázslatán és ez szinte minden visszajelzésben megmutatkozik. Olvass bele pár véleménybe:

  • “Legjobban a lépésről-lépésre felépített (8 évesek szintjén érthető) működő világ tetszett.”
  • “Nagyon jó volt, hogy gyakorlatban lépésről-lépésre végigmentünk egy oldal létrehozásán.”
  • “Nagyon tetszett az hogy ütemesen haladtunk és tisztán átlátható és követhető volt.”
  • “Érdekesek voltak az előadások , lépésről-lépésre követhetően volt elmagyarázva, hogy mikor mit tegyünk.”
  • “Jó struktúra „ wizard” szerű haladás. Egzakt feltételek ( pl kulcsszó keresésnél)”

és még rengeteg ilyen van. Nem véletlenül ez a kedvenc szavam és filozófiám.

[/feature_box]

7. Egyszerű

Ez a szó szorosan kapcsolódik az előzőhöz mégis fontos külön leírni, mert az emberek tartanak a bonyolult dolgoktól. Ha nem tisztázod egyértelműen a kommunikációdban, hogy itt egy egyszerű megoldásról, útmutatóról, tennivalóról vagy bármiről van szó, akkor az emberekből előbújik majd a kisördög, hogy ez tuti komplikált és nekik nem fog menni. A legjobb nem csak leírni, hanem szemlélteni is például esetpéldákkal, vevővéleményekkel.

[feature_box style=”1″ only_advanced=”There%20are%20no%20title%20options%20for%20the%20choosen%20style” alignment=”center”]

Egy rendezvényen megismerkedtem egyszer egy sráccal, aki férfi kommunikációt tanít, azaz megtanít kommunikálni a gyengébbik nemmel. Ő az emelkedettebb színvonalat képviselte (nem a hogyan dugjuk meg a lányokat vonalat) úgyhogy beszélgetni kezdtünk és tök érdekeseket mesélt az egész társas kommunikáció témáról.  Azért jutott eszembe mert ez egy tipikusan olyan téma, ahol tök jól működhet, ha valamelyik félénk, 40 éves szűz loosert sikerül kicsit gyatyába rázni, és talál magának egy lányt. Egy ilyen sikersztori a honlapon tuti kiváltja az emberek fejében azt, hogy ez olyan egyszerű, hogy még neki is ment.

Pont az egyszerűség miatt szeretnek az MLM rendszerek olyan középkorú nőket mutogatni, akik a fakanál mellett kezdték, tapasztalat nélkül és sikeresek lettek. És nem azokat a sztárnarancsokat mutogatják, akik már az előző meg az azt megelőző MLM rendszerben is 1000 fős hálózattal a hátuk mögött karcoltak a 7-es bömbivel. Pedig ez utóbbi a sikeresebb tábor.

[/feature_box]

8. Fantasztikus / elképesztő / forradalmi, stb.

Ezek nagyjából szinonímái egymásnak és igazából mindegy, hogy melyiket használod csak intenzív szó legyen, és ne az unalmas hétköznapokban használt ““, “remek“, “megteszi” és társai, mert ezek nem keltik fel az emberek érdeklődést. Felejtsd el a langyos jelzőket és ideje elővenni az olaszos temperamentumot. Egy marketing szöveg legnagyobb hibája az unalmas szürkeség.

9. Exkluzív

Az exkluzív szó nagyon feldobja a kommunikációdat mert mindenki szeret kicsit kivételezett lenni, olyan körbe tartozni, ahova nem jöhet mindenki. Ez a VIP életérzés piciben. Mindegy, hogy ezt egy exkluzív ajánlattal éred el vagy egy VIP csomagot kínálsz, esetleg egy speciális tagságot vezetsz be de mindenképpen javasolt, hogy figyelembe vedd az emberek vágyát az exkluzivitás iránt.

+1 A saját neved

És az uccsó szó, ami legjobban felkelti az emberek figyelmét az a saját nevük. De ne ragadj le a 10 évvel ezelőtt menőnek számító “Kedves <NÉV>!” kezdetű emaileknél mert az már senkit nem hoz lázba. Ha hírlevelet írsz, akkor fogalmazd a szövegbe, legyen figyelemfelkeltő, megszólító és természetes. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy túl gyakran szólítják nevükön az embereket pedig te sem szólítod álandóan a nevén az ismerőseidet a hétköznapi életben. Egyszerűen csak belevágsz a dumád közepébe.

Olyan megoldással is találkoztam már, ami egy weboldalon hangosan a nevén köszönti a látogatót miután beregisztrált (ráadásul magyar Webvíziós fejlesztés). Egyszerűen felvették a leggyakoribb magyar 100-200 keresztnevet és lejátszotta a megfelelőt.

Írány a marketing szöveg írás

Már most állj neki a marketing szövegeidbe, weboldalaidba, közösségi bejegyzéseidbe belefogalmazni a fenti szavakat, hogy jobban kommunikálj az emberekkel és reagálj azokra az érzésekre, amiket említettem és, amik az emberekben alapból is megvannak. Úgy, mint a félelem, a bizonytalanság, a kíváncsiság vagy az egyszerűség iránti vágy. Ha mélyebben érdekel a téma, akkor ajánlani tudom a terület egyik legnagyobb szakértőjének oldalát itt: John Carlton. Ő az egyik legkeresettebb és legjobban fizetett szövegíró az óceán túloldalán.

Sőt további hasznos marketing fogásokért mindenképpen olvasd e la könyvemet is. Kattints ide és nézd meg!

Végül egy megindító videó

Végezetül nézd meg az egyik kedvenc videómat, ami ugyan nem online téma, de nagyon jól bemutatja a szavak fontosságát és nagyon megható.

tamas

Várhegyi Tamás

Várhegyi Tamás

Várhegyi Tamás vagyok és 9 éve foglalkozom online marketinggel és vállalkozásfejlesztéssel. Ezidő alatt több tucat vállalkozás elindításában és felfuttatásában vettem részt itthon és külföldön is. Irányítottam félmillió dollár értékű weboldalakat, voltam nemzetközi társkereső iroda marketing vezetője, és gyakori, hogy marketing rendszereim akár 35 millió forinttal is növelik ügyfeleim bevételeit. Ha hasonló eredményeket szeretnél, dolgozzunk együtt!