5 meglepően hasznos tipp a hatékony munkához

5 meglepően hasznos tipp a hatékony munkához

Néha úgy tűnik, hogy minél könnyebben mehetne a munka, mert már annyi minket segítő technológia van, valójában annál nehezebb hatékonyan dolgozni. Pedig pár egyszerű tanács megfogadásával és hasznos szokás kialakításával sokkal könnyebb lehetne.

Az elmúlt hónapokban sok olyan emberrel találkoztam, akinek remek ötlete, klassz küldetése, jó cége van, de a munka, amit ennek fenntartásáért végez siralmas hatékonysággal bír. Ez a cikkem nekik is szól egy kicsit.

Ha szabad keretek között dolgozol, ott ahol akarsz és akkor amikor akarsz, akkor ezek a tanácsok nagyot fognak lendíteni az eredményességeden, és nagyot csökkenteni a stressz szinteden.

 

1. Válaszd el az otthonod a munkahelyedtől

Ha otthonról (vagy otthonról is) dolgozol, akkor nagyon fontos elkülönítened  a munkahelyedet az otthonodtól. Nem kell, hogy külön helység legyen, elég egy asztal, amit kinevezel munkahelynek.

Ha ott ülsz, akkor a munkára koncentrálsz, ha nem, akkor másra (családi élet, otthon, párkapcsolat, pihenés, stb.) és így nem fog egybefolyni a napirended.

Ennek hiányában vagy beszippant a munka világa, vagy elvonják a figyelmedet az otthoni teendők és nehezebben fogsz hol egyikre, hol másikra összpontosítani.

 

2. Oszd a napodat nagyobb idő blokkokra

Kevés munkaidő gyilkosabb szokás van annál, mint, amikor apró, párperces dolgokkal szabdalod szét a napodat.

Tuti recept a bukásra a kis TODO lista apró, jelentéktelen feladatocskákkal, de ha megnyugtat és lendületbe hoz az ilyesmi, akkor kezd a napot 2-3 ilyennel, aztán jöjjenek az igazán számító, nagyhorderejű dolgok.

Az ilyen nagy dolgokra pedig próbálj meg folyamatosan koncentrálni legalább 2-3 órán át, pl: új termék/szolgáltatás kidolgozás, weboldal tervezés, hírlevél írás, blogolás, új marketing stratégia, új alkalmazott munkakörének kidolgozása, stb.
Ezek olyan dolgok, amik hosszú távon is számítanak és nem csak apró, önnyugtató feladatocskák.

Így a nap végén sokkal eredményesebbnek fogod érezni magad, mintha elintéztél volna 10 apróságot.

 

3. Legyen hatékony környezeted munka közben

A multik rengeteg pénzt áldoznak hatékony munkahelyek kialakítására, amik mögött gyakran komoly kutatások vannak. Elvégre elemi érdekük, hogy a drága pénzen tartott alkalmazottak jó munkát végezzenek.

Fordíts kellő figyelmet erre te is és legyen egy hatékony munkahelyed. Ehhez figyelj az alábbi dolgokra:

  • Megfelelő fényviszonyok. Ne sajnáld a pénzt a fali/asztali lámpára, mert a szemed létfontosságú a munkához. A legjobbak ehhez a teljes spektrumon világító izzók.
  • Hely az ötleteknek: Gyakran egy ötlet olyan gyorsan tud jönni, mint menni, ezért sose hagyatkozz a memóriádra, hanem írd fel. Legyen a kezed ügyében mindig post-it/toll vagy egy nyitott Evernote vagy Google Tasks, ahova rögtön felírhatod az ötletet és majd megfelelő időben visszatérsz hozzá.
  • Legyen mindig a kezed ügyében egy nagy pohár víz. Gondolkodás közben ugyanis a szervezetedben az agyad nagy mennyiségű vizet használ fel, amit pótolni kell, hogy jól működjön.
  • Szellőztess rendszeresen: csakúgy mint a víz, a friss levegő is elengedhetetlen a gondolkodáshoz
  • Digitalizálj: Sokkal könnyebb tárolni/keresni/hordozni digitálisan dokumentumokat, feljegyzéseket, számlákat, könyveket, újságokat, táblázatokat, stb. Tudom, hogy alapnak tűnik, de még mindig rengetegen ragaszkodnak a fizikai dolgokhoz, amiket aztán állandóan pakolni kell. Szokj át a cloud tárhelyekre, az elektronikus számlázásra, a mobil notepad-ekre, e-magazinokra, stb. Mondanám az e-könyeveket is, de az még nekem sem ment. Úgy voltam vele, hogy nézek épp elég képernyőt, nem kell még egy ebook olvasó is, úgyhogy maradtam a papírnál.
  • Több képernyő: ha szükségét érzed szerezz be több monitort. Több képernyőn ugyanis átltáhatóbban jeleníthetőek meg a dolgaid, de óvakodj a 49 nyitott ablaktól, mert az már megint ront a hatékonyságon.

Nézd meg az én otthoni munkakörnyezetem:Legyen hatékony környezeted munka közben

4. Mozdulj ki rendszeresen

Néha ruccanj ki egy kávézóba, vagy ülj ki egy parkba és vigyél magaddal olyan munkát, amihez megfelelő ez a környezet, pl: kijegyzetelni való könyv, megválaszolandó emailek, stb.
A változatos környezet segít, hogy ne fásulj be a home office-ba.

Menj gyakran emberek közé, pl: szervezz meetingeket, járj el vállalkozói körökbe vagy tanfolyamokra. Tudom, hogy az online business különösen be tud szűkíteni a monitor elé, de ne hagyd!

 

5. Élj fordítva, mint az átlag

Mindenhova könnyebben fogsz odaérni, mindenhol könnyebben fogsz időpontot kapni ha az időbeosztásodat a nagy átlaggal ellentétesen szervezed, mert a nagy roham az alkalmazottak időbeosztása szerint van reggel és este.
Szóval közlekedj a városban a csúcsidőkkel ellentétesen, menj boltba napközben. Szervezz meetinget/fodrászt/bankügyeket/postát 11 és 15 óra között.

Talán egy kivétel ez alól a hétvégi pihenés. Ezt is próbáltam megfordítani, mivel gyakran tartok hétvégi tanfolyamot és akkor essen hétköznapra a pihenés, de azt tapasztaltam, hogy más az élet ritmusa hétvégén és hétköznap. Máshogy vannak nyitva az üzletek, máshogy érnek rá a barátok, máshogy csörög a telefon és másoktól jönnek emailek, stb.
Szóval jobb hétvégén kikapcsolódni és ezt nem megfordítani, mint a többit. Persze néha kapcsolódj ki nyugodtan hétköznap is, és néha fogsz dolgozni hétvégén is, de az inkább kivétel legyen, mint főszabály.

tamas

Várhegyi Tamás

Várhegyi Tamás

Várhegyi Tamás vagyok és 9 éve foglalkozom online marketinggel és vállalkozásfejlesztéssel. Ezidő alatt több tucat vállalkozás elindításában és felfuttatásában vettem részt itthon és külföldön is. Irányítottam félmillió dollár értékű weboldalakat, voltam nemzetközi társkereső iroda marketing vezetője, és gyakori, hogy marketing rendszereim akár 35 millió forinttal is növelik ügyfeleim bevételeit. Ha hasonló eredményeket szeretnél, dolgozzunk együtt!