Az sikeres online marketing egyik alapelve, hogy találd meg a saját sztoridat. Az emberek ugyanis imádják a jó sztorikat, amik izgalmasak, személyesek, bele tudják élni magukat és azonosulni tudnak a főszereplőjével. Ha tudsz egy ilyen sztorit mesélni magadról, a cégedről vagy a termékedről, akkor el fogod nyerni az emberek figyelmét és nyitottabbak lesznek minden tőled érkező információra.
A történeted megírása során érdemes pár írói elemet használni, ezek pedig:
- a Történet
- a Hős
- a Megoldás
- a Közös ellenfél
Félreértés ne essék, senkiből nem szeretnénk önjelölt írót faragni, ezek könnyen elsajátítható és bevált praktikák, amiket mindjárt részletesen is tárgyalok.
Kezdésként a legjobb megközelítés, amit javasolhatok, hogy találj ki egy kerettörténetet. Például beszámolhatsz arról az útról, ami oda vezetett téged, hogy létrehozd a céged, terméked. Ha mondjuk túlsúlyos voltál, de leküzdötted és most ebben szeretnél segíteni az embereknek, akkor írd meg bátran ezt a sikertörténetedet.
Így te leszel a hőse a sztorinak és az emberek imádják a hősöket, akikkel lehet azonosulni.
A hős a kerettörténetben elvezet a megoldáshoz, ami maga a termék tehát, hogy milyen módon, milyen bevált recepttel érted el a sikert.
E szövegírási technikával erősítheted a közösségi tudatot is. Megírhatod, hogy ha a látogató is túlsúllyal küzd, akkor tulajdonképpen egy cipőben jártok és együtt küzdhettek a közös ellenfél legyőzése érdekében. Ez jelen példánkban a felesleges kilókat takarja.
Különböző hős típusok az online marketing fegyvertárában
Léteznek különböző hős típusok az online marketing fegyvertárában, például:
- Szkeptikus hős
Azaz az először kételkedő fajta. Tipikusan ilyet használnak a különböző TV Shop típusú reklámfilmek. Ezt a típust az alábbi jellemző mondatokról ismerheted meg:- „Először én is azt gondoltam, hogy ez egy átverés, de miután kipróbáltam…”
- „Úgy voltam vele, hogy ugyan mitől lesz ez más, mint az előző 15 fogyókúra módszer, ami már csődöt mondott és láss csodát…”
- Srác az utcából típusú hős
Ő az, aki akár mi is lehetnénk. Könnyen azonosulunk vele.
A srác, aki nem származik gazdag családból, nem végzett a Harvardon és nincs benne semmi különös, de a termék/szolgáltatás mégis megváltoztatta az életét.
A másik tipikusan ilyen az egyszerű háziasszony, aki 10 évig csak a háztartással foglalkozott de, amikor találkozott az XYZ network marketing céggel, akkor egy csapásra megváltozott az élete, és azóta milliókat keres. Azért kedvelt hős típus, mert róla olvasva hamar elhisszük magunkról is, hogy lehetséges bármi…
Remélem ez a rövid útmutató segített megérteni a jó sztori fontosságát és még ma nekiállsz megtalálni saját történetedet és közzéteszed online marketing stratégiád részeként.
Mert ahogy az Inc.com -on nemrég megjelent cikk is mondja: Ez a történet a marketing stratégiád (Your Story Is Your Marketing Strategy).
Ha meg van, gyere vissza és oszd meg kommentben!