A digitális termékfejlesztés TOP 20 legjobb módja

Sok divatos online pénztermelő módszer lát napvilágot nap-mint-nap, de kétségtelenül a tudásból, tapasztalatból létrehozott valamilyen digitális termék képviseli minden kategória csúcsát.

Jöjjön most a 20 legjobb módszer ezek létrehozására:

1. Írd meg könyv formájában

Egyszerűen írd meg a gondolataidat és készíts belőle egy ebookot.
Ha nem rendelkezel jó írói képességekkel, akkor már 300-500$-ért bérelhetsz szövegírót például a guru.com-on vagy a 99centarticles.com-on.
Sőt akár saját könyvkiadásba is vághatsz a lulu.com segítségével.

| Példának nézd meg az én könyvemet is! Katt ide!

2. Gyűjts cikkeket és fűzd össze őket

Az is jó ötlet lehet, ha mások értékes gondolatait gyűjtöd össze valamilyen szempont szerint és rendszerbe rakod őket.
Például Jack Canfield – Erőleves a léleknek című bestsellere is egy ilyen összerakott sikersztori gyűjtemény. Nem a szerző írta a könyvet, ő csak a gyűjtőmunkát végezte hozzá.

3. Végezz kutatómunkát és állíts össze gyűjteményt

Gyűjts össze egy témában több ötletet, pl:

  • ajándékötletek Valentin napra,
  • recept ötletek ételallergiásoknak,
  • üzleti ötletek weboldalakhoz, stb.

Olyan ötleteket gyűjts, amik értéket jelentenek az embereknek és egyébként fáradtságos munka lenne összegyűjteni őket. Így nagy segítséget fog jelenteni a gyűjtemény vevőinek.

4. Hasznosíts újra lejárt szerzői joggal rendelkező könyveket

A szerzői jogok országonként eltérő szabályok szerint ugyan, de egyszer lejárnak. Ekkor felhasználhatókká válnak, és újra lehet publikálni őket.
Könnyen teremthetsz értéket abból, hogy klasszikus alkotásokat újra kiadsz, átdolgozol, aktualizálsz, kiegészíted saját gondolataiddal, esetleg más formátumot készítesz belőle (könyvből ebook vagy audio CD) stb.

5. Saját márkás/ újra eladható termékek (Private label / Resell rights)

Ezek olyan termékek, amelyek esetében a termék szerzője jogot ad neked az újraértékesítésre. Ilyen jogokat ma már rengeteg helyen lehet vásárolni a neten. Több fokozata van:

  • Resell rights: Árulhatod a terméket megtartva magadnak minden bevételt, de nem árulhatod a továbbértékesítési jogot és általában nem módosíthatod az alkotást.
  • Master resell rights: Itt már árulhatod a termék továbbértékesítési jogot is.
  • Private label rights: Itt már árulhatod a terméket akár új néven, úgy designnal, saját név alatt, de nem adhatod ingyen.
  • Giveaway rights: Ez a teljesen korlátlan felhasználást jelenti.

Egyes esetekben eltérhet ezek szabályozása.

6. Készíts szakértői interjúkat

Ha még nem rendelkezel saját szakértelemmel, akkor mások szakértelméből is tudsz értéket teremteni. Például készíthetsz interjúkat egyes szakterületek ismert alakjaival. Ehhez elég egy diktafon vagy felvevő szoftver és kész is.

7. Hangos könyv

Egy könyv tartalmát felmondod CD-re és hangos könyvként adod el. Így hozzájárulva a kényelmesebb „elolvasáshoz”.
Mielőtt nekiállsz egy ilyennek a jogdíjak ügyében mindig vedd fel a kapcsolatot az eredeti szerzővel.
Én Steve Jobs életrajzával jártam úgy egyszer, hogy netről rendeltem és csak a futár kezében tűnt fel, hogy esélytelen elolvasnom, ugyanis 640 oldal volt. Gyorsan kigugliztam egy audio verziót angolul, ami egy szerény 24 órányi felvételbe sűrítette a könyvet. Ennek már könnyebben nekiálltam. Az ára viszont a kb. 4000 Ft-os könyvhöz képest 90$ (kb 20 000 Ft) volt.

Steve jobs

8. Webináriumok

Az online szeminárium tartás egy nagyon jó módja annak, hogy sok embert elérj és gyorsan terméket generálj. Ehhez fontos egy webinar szoftver, ami közvetíti a webkamerád vagy számítógép képernyőd felvételét a neten. Ilyen szoftver például az AnyMeeting, ami fizetős webinar esetén a belépő árát is le tudja vonni a résztvevőktől.
A webinárium anyagát rögzítheted is, és később a felvételét is árulhatod.

9. Screencast videók

A screencast videó az, amikor a számítógép képernyőjén történteket veszed videóra. Például egy PowerPoint prezentációt vagy, amint egy szoftvert kezelsz. Ilyen felvételek készítésére hsználhatod a Camtasia nevű szoftvert, amely letölthető a www.techsmith.com–ról.

10. Kézi kamerával készített videók

Nem profi termék, de az emberek általában nem is a profizmust keresik, hanem a személyességet. Vegyél fel videóra valami hasznosat és mutasd meg az embereknek. Remekül alkalmazták például műszaki portálok a terméktesztes cikkekben, hogy levideózták a kicsomagolástól a használatba vételig az egész folyamatot. De alkalmazhatod például valamilyen barkács hobbi videósorozat vagy snowboard mutatvány videók készítésére is.

11. Szeminárium videók

Élő szemináriumok videó anyagából is lehet terméket csinálni. Ha tartasz ilyen szemináriumokat, vagy be tudsz szerezni ilyen felvételeket, akkor bátran használd fel, vágd meg és állíts össze belőle egy videó sorozatot.

12. Tartalom újrahasznosítás

Az emberek számára többet ér ugyanaz a tartalom egy más feldolgozásban! Például 10-30 dollárt fizetnek egy ebook-ért, de akár 40-90 dollárt is kiadnak egy CD-ért, sőt egy videó sorozatért akár 199-499 dollárt is adnak, mert az egy könnyebben, kényelmesebben „elfogyasztható” tartalom.
Fogj egy bármilyen tartalmat és hasznosítsd újra egy másik formátumban, pl:

  • ebook-ból fizikai könyv
  • ebook-ból audio CD
  • szoftverhez kezelési útmutató videó sorozat
  • audió interjúból élő webinar az interjú alannyal
  • stb.

Azzal, hogy egy magasabb kategóriában hasznosítod újra a tartalmat, még az árát is megemeled.

13. Szoftverek / app-ek

A jó szoftverek számítógépre, vagy app-ek telefonra és tabletre nagymértékben meg tudják könnyíteni az emberek életét ezért nagy értéket jelentenek. Megírásuk általában elég költséges, de jól választott funkcióval könnyen megtérülhet.

14. Online tagsági rendszerű oldal (membership oldal)

Készíts exkluzív tartalmakat, például videókat, hanganyagokat, cikkeket, oktató anyagokat, stb. egy bizonyos témában. Amennyiben a tartalom kellőképpen érdekes és folyamatosan tudod frissíteni, akkor könnyen találsz majd rá előfizetőket havidíjért.

15. Online szoftver program

Olyan interneten elérhető szoftver vagy rendszer, amit nem lehet letölteni és a saját gépedre telepíteni, hanem egy böngészőn keresztül lehet elérni. Ezekért általában havidíjat kell fizetni. Ha népszerű és hasznos szoftverötletet találsz ki, akkor az emberek rászoknak a használatukra és hosszú időre előfizetőddé válnak.
Ilyenek például az online hírlevélküldő, ügyfélkezelő, projekt management vagy számlázó szoftverek is, mint a:

  • Basecamp
  • Getresponse
  • SalesForce
  • de magyar példának itt a Mailmaster vagy a számlázz.hu

16. Nyomtatott hírlevél

Havonta kiadott nyomtatott hírlevél, vagy magazin friss és aktuális tartalommal. Költségesebb, mint a digitális tartalom, de az emberek szeretik a kézzel fogható dolgokat. Példa:

  • Dan Kennedy GKIC – No BS Marketing Letter
  • Marketing Commando – Marketing Navigátor

17. A hónap CD/DVD-je

Havonta kiadott CD vagy DVD új tartalommal. Hátránya a nyomtatott hírlevélhez hasonlóan az, hogy drágább és nehezebb előállítani, mint a digitális tartalmat, de az emberek itt is kapnak rendszeresen valamilyen kézzel fogható dolgot a pénzükért cserébe. 

18. Legyél affiliate

Ez a módszer azt jelenti, hogy mások termékeit értékesíted jutalékért. Ez esetben is fontos a saját érték hozzáadása a közvetített termékhez. Ez történhet úgy, hogy adsz valamilyen bónuszt azoknak, akik rajtad keresztül vettek meg egy harmadik fél által kínált terméket.
Más szempontból a te ajánlásod is lehet érték, ugyanis ha te egy terület szakértője vagy és ajánlasz egy terméket, ami minőségi, akkor azzal a vevő időt, energiát spórol.
Ilyen affiliate ajánlatokra bukkanhatsz például a Clickbank-on vagy a Commission Junction-on.

19. Network Marketing

Vannak már teljesen online működő network marketing rendszerek, amelyek leveszik a válladról a termékekkel kapcsolatos minden munkát, és neked csak a termékek közvetítésére kell koncentrálnod.
Keress olyan rendszereket, ahol kiváló minőségű termékekkel, jó promóciós anyagokkal, korrekt jutalék rendszerrel és teljes online kezelőfelülettel rendelkeznek. (Tehát nem kell bejárogatni semmilyen irodába, raktárba vagy offline csoport találkozókra.)

20. Tartalom átírás új célcsoport számára

Ehhez nincs más dolgod, mint keresni egy sikeres terméket más szakterületen és alkalmazni a tiédre.
Például létezik egy ebook az alábbi címmel: „8 piszkos kis marketing trükk medenceértékesítéshez”. Ennek mintájára megírhatsz vagy összegyűjthetsz szinte bármilyen témában egy saját „8 piszkos kis marketing trükk … ” (e)bookot.

Válassz egy módszert és vágj bele még ma a digitális termékfejlesztés izgalmas világába.
További remek gyakorlati útmutatókat találsz a könyvemben is. Katt ide és nézz bele!

Sok sikert hozzá!

tamas

Várhegyi Tamás

Várhegyi Tamás

Várhegyi Tamás vagyok és 9 éve foglalkozom online marketinggel és vállalkozásfejlesztéssel. Ezidő alatt több tucat vállalkozás elindításában és felfuttatásában vettem részt itthon és külföldön is. Irányítottam félmillió dollár értékű weboldalakat, voltam nemzetközi társkereső iroda marketing vezetője, és gyakori, hogy marketing rendszereim akár 35 millió forinttal is növelik ügyfeleim bevételeit. Ha hasonló eredményeket szeretnél, dolgozzunk együtt!