TOP 12 legjobb könyv online vállalkozóknak 2012-ből

TOP 12 legjobb könyv online vállalkozóknak 2012-ből

A 2012-es év könyvmegjelenései kétségtelenül Steve Jobs munkásságától voltak hangosak de megjelent sok más fontos olvasmány is.
Következzen most az általunk legfontosabbnak tartott, tavaly kiadott könyvek listája ABC sorrendben.
Ha online vállalkozásba vagy bármilyen más vállalkozásba vágnál vagy vágtál, akkor kötelező olvasmány mind.

 

A vagyonvonzás 28 technikája vállalkozóknak

Dan S. Kennedy
A vagyonvonzás 28 technikája vállalkozóknak Dan S. KennedyEz a könyv dugig van aranyat érő gondolatokkal, a gazdagok gondolkodásmódjáról, felelősségvállalási szokásaikról és vagyonvonzási technikáikról. Ahogy a szerző írja, a vagyon a tényleges érték tükröződése a világ felé. Ha több vagyont akarsz vonzani, tedd magad értékesebbé.

Kedvenc részem, ahol bemutatja, a „szupervállalkozókat”, akik sok esetben nem képesek megtalálni a kocsikulcsukat, rendet rakni az irodájukban, elolvasni a mérleget, vagy bekapcsolni a számítógépet, de tántoríthatatlan, szégyentelen, elnyomhatatlan értékesítők és saját kezükben tartják cégük marketingjét.

 

A Virgin-sztori

Richard Branson
A Virgin-sztori Richard BransonHa meg kéne neveznem az 5 általam legjobban elismert és legjobban tisztelt üzletembert, akkor Richard Branson biztos köztük lenne.
Nagyon örültem, amikor megjelent saját maga által írt önéletrajza. E kötet bemutatja páratlanul izgalmas életét és a Virgin cégcsoport kifejlődését, ami mára már közel 300 vállalatot foglal magába.

20 évesen már saját hanglemez csomagküldő szolgáltatása volt és azóta további tucatnyi területen indított vállalkozásokat, úgy mint a légiközlekedés, vasút, mobil kommunikáció, pénzügyek. stb. Sőt akár olyan merész és inspiráló területen is céget indított, mint az űrturizmus, ahol a Virgin Galactic készül meghódítani a világűrt.

 

Az Apple kulisszatitkai

Adam Lashinsky
Az Apple kulisszatitkai Adam LashinskyAz Apple-ről és Steve Jobsról rengeteg könyv jelent meg idáig. A tavalyi szórásból ez a könyv volt az egyik kedvencem.
A szerző 10 fejezetben 10 jótanáccsal szolgál arra vonatozóan, hogy hogy tudjuk kicsit lemásolni az Apple 100 millió dolláros sikereit.

A könyvből megismerheted a cég titkolózási politikája mögötti marketing erőt és azt a brilliáns kommunikációt, amivel uralni tudják az egész médiát, a legkisebb Apple blogok hasábjaitól a legnagyobb folyóiratok címlapjáig.
Beláthatunk kicsit az Apple intrikák kulisszái mögé is, ahol néha nem a legszebb arcát mutatja az almás vállalat. Például, amikor a másokkal való együttműködésről, vagy a konkurenciáról esik szó. Persze ebből is van mit tanulni, ha nem is kell eltanulni.

 

Egyetlen Kattintás

Richard L. Brandt
Egyetlen Kattintás Jeff Bezos és az Amazon felemelkedése Richard L. BrandtAz Amazon az online vállalkozások úttörője, az első olyan komoly sikereket elért cég, amelynek semmilyen klasszikus kis, és vagy nagykereskedelmi létesítménye nem volt, csak internetes jelenléte.

E cég, és alapítójának Jeff Bezosnak mutatja be sikertörténetét a könyv, kezdetektől napjainkig.
Hogyan született az online könyvesbolt üzleti modellje, hogyan szorította háttérbe, az akkori nagy fizikai könyvesbolt hálózatokat, majd a könyvek mellett hogyan kezdett lépésről-lépésre mindent árulni online (zenét, filmet, műszaki termékeket, stb).

 

Én 2.0 Építsd online a személyes márkád!

Dan Schawbel
Én 2.0 Építsd online a személyes márkád! Dan SchawbelA könyv azt az üzenet hordozza magában, hogy lépjünk egyet előre és tartsunk lépést az online világgal.
Ha elolvasod ezt a könyvet, akkor egy komplett haditervet ismerhetsz meg, mellyel megvalósíthatod az álomkarrieredet.
Három része van:
1. A személyesmárka-építés térhódítása
2. Karrierünk építése négy lépésben
3. Vegyük kézbe sorsunk irányítását!
A szerző célja, hogy élettörténetén keresztül, átadja mindazt a tudást és tapasztalatot, amivel az online világban is megtalálhatjuk önmagunkat és így sikeres karriert futhatunk be.

 

Hogyan szerezzünk barátokat és legyünk hatással másokra a digitális korban

Dale Carnegie
Hogyan szerezzünk barátokat és legyünk hatással másokra a digitális korban Dale Carnegie Dale Carnegie valós történetek bemutatásával, egyszerű alapelvek segítségével segít emberi kapcsolataink minőségének javításában.

A könyvből megtudhatjuk, hogy melyek a kapcsolatteremtés alapelvei, hogy mi az a 6 módszer, amellyel maradandó hatást gyakorolhatunk másokra, hogy hogyan érdemeljük ki és tartsuk meg mások bizalmát, és hogy hogyan álljunk a változás élére anélkül, hogy ellenállást, vagy ellenérzést váltanánk ki.

Ez a könyv az alapvető emberi értékek, digitális korban történő hatékony alkalmazásáról szól. Manapság gyakran szembesülhetünk azzal, hogy az emberek elfelejtik a kapcsolatteremtés és fenntartás alapvető szabályait, a személyes kapcsolatok hiányából fakadóan. Ez a könyv segít nekünk abban, hogy mi ne essünk ebbe a hibába, és hogy hatékonyan tudjunk kommunikálni, akár online is.

 

Midaszi érintés

Donald Trump; Robert T. Kiyosaki
Midaszi érintés Donald Trump; Robert T. Kiyosaki Ez a könyv két nagyon fontos példaképem alkotása. Két bestseller író és ingatlan guru bemutatja, hogy a vállalkozói élet sikereit és buktatóit reális történeteken keresztül.

Semmi szépítés, feketén-fehéren, őszintén elmondják saját történeteiket, hiszen csak így lehet tanulni és újból és újból felállni egy-egy bukás után, ahogy ők is tették.

Ebből a könyvből kiderül, hogy melyek azok a dolgok, amitől az egyik vállalkozó sikeres, és ami nélkül más vállalkozók egyáltalán nem sikeresek.

 

Óriási profittartalmú árazási stratégiák kisvállalkozóknak

Dan S. Kennedy & Jason Marrs
Óriási profittartalmú árazási stratégiák kisvállalkozóknak Marrs, Jason; Kennedy, Dan S.Már a cím is elég hangzatos, hátmég a tartalom. Ha érdekel, hogy mit jelent az ár orgazmus és, hogy miért könnyebb 4000 dollárért Rolex órát árulni, mint 400 dollárért, akkor ez a könyv neked szól.

Dan S. Kennedy hitvallása, hogy inkább nyújtsuk a lehető legjobb szolgáltatást, mint a lehető legtöbbet. E cél érdekében az általuk alkalmazott stratégia jegyében mindent megtesznek, hogy csak azokat vonzzák magukhoz, akiknek az ár nem fontos. A könyvben az író érdekes filozófiai eszmefuttatást és konkrét stratégiákat mutat arról, hogy miért jobb, ha előre fizet az ügyfél neked, mintha utólag.

Dan Kennedy-nél például nincs előzetes ingyenes konzultáció, viszont van előzetes vásárlással járó tagság. Sok értékes infót szerezhetsz, nem csak az árazási stratégiádhoz, de annak sikeres alkalmazásáról értékesítőiddel is. Például, hogyan motiváld őket jobban, hogyan szoktasd le őket az alkudozásról, és végül, de nem utolsó sorban, kik azok, akiktől meg kell szabadulnod.

 

Rockefeller üzleti gondolkodása

Verne Harnish
Rockefeller üzleti gondolkodása Verne Harnish Ki ne szeretne üzletileg úgy gondolkodni mint a nagy olajmágnás, John D. Rockefeller.
E könyv nagyon sok jótanácsot és könnyen alkalmazható üzleti szokást mutat be, ahhoz, hogy gyorssan növekvő céget építs.

A Rockefeller üzleti gondolkozása azon ritka kiadványok egyike, amik érthető és azonnal alkalmazható módszereket adnak, elméleti okfejtések helyett. Ilyenek például a:
– 90 napos tervezés
– TOP 5 prioritás meghatározása
– Egy oldalas üzleti tervezés
és még számtalan ilyen és ehhez hasonló Rockefeller féle praktika.

 

ROI a közösségi médiában

Guy R. Powell; Steven W. Groves; Jery Dimos
ROI a közösségi médiában Powell, Guy R.; Groves, Steven; Dimos, JerryE könyv főként marketingszakembereknek íródott, de úgy gondolom, hogy bárkinek, aki a lehető leghatékonyabban szeretne kommunikálni a célcsoportjával, érdemes elolvasni.

Kiderül, hogy hogyan lehet a legeredményesebben eljuttatni üzenetünket a vevőinkhez, és hogy hogyan tudjuk a lehető legjobban alkalmazni a közösségi médiát a vállalkozásunkban.

Megismerheted a közösségi média népszerű típusait,  bővebb ismereteket szerezhetsz a közismert közösségi marketing oldalakról, mint a Facebook, LinkedIn, Twitter, és a YouTube.

 

Steve Jobs az innováció mestere

Carmine Gallo
Steve Jobs az innováció mestere Carmine GalloSok helyen hallhattad, olvashattad már azt, hogy egy jó vállalkozás lényege, az innováció és a marketing és a többi csak másodlagos fontosságú.

Nos Steve Jobs egy olyan személyiség volt, aki mindkettőt mesterien űzte. Ezzel építette fel a világ egyik legértékesebb és legellentmondásosabb vállalatát.

Ennek a titkait mutatja be Carmine Gallo e könyvében. Megtudhatjuk belőle, hogyan inspiráljunk, hogyan hallgassunk a szívünkre, és hogy a holdra szállásnak miköze volt Steve Jobs sikeréhez.

 

Steve Jobs (életrajz)

Walter Isaacson
Steve Jobs (életrajz) Walter Isaacson Ez a vaskos, több, mint 600 oldalas életrajz nagy mélységében enged belátást Steve Jobs magán és szakmai életébe.
Végig vezet a gyerekkori örökbe fogadástól egészen a betegsége utolsó napjaiig olyan általam sehol máshol nem olvasott részletekig, amiből nagyon sokat lehet tanulni.
Mi formálta ilyenné a személyiségét? Hogyan vált ilyen brilliáns előadóvá? Miért rúgták ki, majd vették vissza saját cégéhez az Apple-höz? Hogyan változtatta meg a számítógép-, a zene-, és a filmipart a saját innovációs képességével és azzal a kisugárzásával, hogy körülötte mindenkit egy cél érdekében tudott mozgósítani?
Ez persze nem volt mindig konfliktus mentes és a könyv pártatlanul a zseni nehéz oldalát is bemutatja.

 

Ha kiegészítenéd még bármivel a fenti listát, akkor tedd meg bátran kommentben!

tamas

Várhegyi Tamás

Várhegyi Tamás

Várhegyi Tamás vagyok és 9 éve foglalkozom online marketinggel és vállalkozásfejlesztéssel. Ezidő alatt több tucat vállalkozás elindításában és felfuttatásában vettem részt itthon és külföldön is. Irányítottam félmillió dollár értékű weboldalakat, voltam nemzetközi társkereső iroda marketing vezetője, és gyakori, hogy marketing rendszereim akár 35 millió forinttal is növelik ügyfeleim bevételeit. Ha hasonló eredményeket szeretnél, dolgozzunk együtt!