Mostantól rendszeresen jelentkezni fogok egy VADIÚJ tartalom formátummal.
Ezek olyan marketing tesztek és esetpéldák lesznek, ahol valaminek kettő vagy több verzióját mérjük össze. Például két landing oldal, két FB kampány, két banner koncepció méri össze az erejét, és általában az egyik szanaszét veri a másikat.
Be fogom mutatni a számait és a változatok lényegi különbségeit is. Úgy gondolom, hogy ezekből eszméletlen sokat fogsz tudni tanulni és nem utolsó sorban sokkal érdekesebb így a kulisszáink mögé látni, mint a sablonos, száraz és minden eredetiséget nélkülöző elméleti „megmondó” cikkekkel, amik mostanában ellepték a netet.
Remélem tetszeni fog ez az új kontent típus.
Ime az első:
—————————————–
Egyik lead magnet oldalam tesztelésekor kitaláltam egy koncepciót, amivel közel 50%-al tudtam javítani az eredményét. Ez a módszer nem egy-egy faktor variálásáról szólt, mint a klasszikus A/B tesztjeink többsége, hanem egy szisztéma eredményeképpen előálló radikálisan új verzió.
A szisztémát egyenlőre hadd tartsam titokban, de októberben megismerheted azt is (erről később mégírok). Benne meg fogod érteni, hogy miért pont ezeken változtattunk, és miért pont így.
Itt a két verzió. A képekre kattintva ki tudod nagyítani:
Mi változott:
- Háttérkép
Az eredeti oldalon sima fehér volt, az új verzió hátterébe pedig betettük a legjobban szereplő FB hirdetés képét. Ez a kép hozta a legnagyobb átkattintást. - Racionális funkciók helyett előnyök
Lekerült a sok felsorolás, hogy mit is tartalmaz a letölthető online marketing esettanulmány, és felkerült helyett az az előny, hogy ezek segítségével több szabadideje lehet. Ezt az előnyt szintén egy FB kampány eredményeiből vettük. - Bizalomépítő szám
Amikor ezt az átalakítást csináltam, akkor az eredeti landing oldalon már több, mint 2500-an letöltötték ezt az eszköztárat, ezért a B verzióra már ezt is rátettük közösségi bizonyítékként. Ráadásul a gombra írtuk alszövegként közvetlenül a „Töltsd le most!” felirat alá. - Végül az elengedhetetlen sürgősség érzet.
Korábban ez egyáltalán nem volt. Nem volt határidő, nem tud elfogyni és semmi egyéb ilyesmi nem volt alkalmazható erre az ingyen letölthető anyagra.
Most viszont bevetettük az egyetlen ilyenkor alkalmazható dolgot és az a lemaradás érzése. Ha nem tölti le, egyszerűen lemarad azokhoz képest, akik igen. Ezt a mondatot írtuk a gomb alá: „Az automatizálás korát éljük, ne maradj le te se!”
Eredmények:
Eredeti verzió konverziója: 30,3%
Új verzió konverziója: 45,1%
Javulás: + 48,8 % konverziónövekedés
Eredeti verzió konverziós költsége: átlag 218 Ft / feliratkozó FB hirdetésből
Új verzió konverziós költsége: 176 Ft / feliratkozó FB hirdetésből
Javulás: 42 Ft, azaz 19,8% költségcsökkenés
Tetszett az eredmény?
Kövess a Facebook-on, állítsd, be hogy mindig láss a hírfolyamban, és nem maradsz le a többi esetpéldámról sem.
Hajrá!
Várhegyi Tamás