10 Életmentő Statisztika Online Vállalkozás Indításhoz

10 Életmentő Statisztika Online Vállalkozás Indításhoz

Kétféle online vállalkozót ismerek. Az egyik az ötletek és a kreativitás embere, a másik inkább a számok és elemzések embere. Te akármelyikbe is tartozol életmentő, hogy bizonyos statisztikákkal tisztában legyél  ha a terveid között online vállalkozás indítása szerepel. Ha az előbbi csoportba tartozol, akkor valószínű túl kevés, ha az utóbbiba, akkor valószínű túl sok statisztikával találkozol. Pedig olyan ez, mintha rajta tartanád az ujjad az internet ütőerén. Ha tudod, hogy mikor mennyi a pulzusa, akkor tudod, hogy mit kell tenned.

Összegyűjtöttem a 10 legfontosabb statisztikát, ami ha tisztában vagy vele meghatározhatja online vállalkozásod sikerét.

 

1. Az emberek több, mint 74%-a nem bízik abban, amit egy weboldalon olvas*

Sokan azt hiszik, hogy a neten a kulcs az ütős ajánlat vagy a mindenféle bűvös webforgalom generáló módszer. Nincs is ennél veszélyesebb tévképzet. A kulcs mindig a bizalom. Ha nem vagy képes megszerezni az érdeklődőid bizalmát, akkor sosem fogsz velük semmilyen kapcsolatot kialakítani. Szóval kezdj el bizalom építő elemeket alkalmazni. A teljesség igénye nélkül az alábbiakat javaslom:

  • Közvetlen barátságos hangnem (kezeld az embereket emberekként)
  • Hiteles vevővélemények névvel, fényképpel
  • Esetpéldák / Sikersztorik
  • Bizonyítékok (pl: képernyőmentések, certificate-ok, videó beszámolók)
  • Fénykép rólad, a cég székhelyéről, boltról, a csapatról, bescannelt aláírásodról, stb.
  • Tegyél ki "Ahol már láthattál minket" rovatot, ha szerepeltél már újságban, rádióban, TV-ben. Ez is hitelt kölcsönöz. Valamiért az emberek még mindig valóságként fogadják el a dolgokat, amiket a TV-ben látnak vagy látják, hogy szerepeltél benne.
  • és végül a legfontosabb, amit megígérsz azt mindig tartsd be, legyen az bármilyen apróság

*Forrás: Anthony Robbins & Chris Brogan – New Money Masters DVD

 

2. Az emberek 90%-a hisz egy ismerőse ajánlásának*

Ha az előző statisztika lelombozott, akkor itt a kiskapu. Igen, az emberek bizalmát legkönnyebben más emberekkel már kialakított bizalmán keresztül kapod meg.

Gondolj bele, ha azt állítja magáról egy könyvelő a weboldalán, hogy milyen megbízható, akkor maximum nagyképűnek fogod tartani, de nem gondolod, hogy jééé tényleg ő itt biztos egy fasza könyvelő. De ha egy ismerősöd ajánlja, aki évek óta meg van vele elégedve akkor máris egészen máshogy hangzik ugye? Pár ötlet, amivel magad javára fordíthatod ezt a statisztikát:

  • Keresztmarketing: érd el, hogy ajánljon valaki, akit már szaktekintélyként ismernek és bíznak benne az érdeklődőid.
  • Motiváld a továbbajánlást: például adj bónuszt vagy kedvezményt, ha továbbküldi valaki az ajánlatodat, vagy közvetít számodra egy vevőt.
  • Próbálj megnyerni magadnak ismert embereket vagy ismert cégeket, akikben már bíznak az emberek, és vevővéleményeket szerezni tőlük.

*Forrás: Anthony Robbins & Brendon Burchard – New Money Masters DVD

 

3. Az embereknek 3-5 alkalommal kell hallaniuk egy információt, hogy befogadják azt

Már anyukám is megmondta, hogy ismétlés a tudás anyja. Bár azt nem mondta, hogy “ezt a neten is használd fiam, mert ettől leszel majd milliomos.”
Szóval ha úgy gondolod, hogy egy információ fontos az érdeklődőid számára, pl: egy jótanács, egy fontos hír, egy rendezvény vagy épp meg kéne venniük tőled valami fontos terméket, ami segítheti őket akkor ismételd bátran. Ismételd a weboldalon, hírlevélben, Facebookon, stb.

A kung fu és az online vállalkozás indítás összefüggéseiEgyszer egy kungfu oktató mesélte nekem, hogy volt egy rendkívüli tudású, de már nagyon idős mestere. Ahogy tanultak és fejlődtek mellette azt vették észre, hogy a kezdőtől a profi szintig mindig mindenkinek ugyanazt tanította. Azt gondolták, hogy már túl idős és, feledékeny ezért egy idő után szóvá tették a dolgot. Mondták neki, hogy ezeket a mozdulatokat, technikákat már sokadszorra tanulják, mire a mester azt válaszolta, hogy igen tudja ezért ezen a szinten már ideje lenne jól is csinálni. Majd a tanítványok befogták, és folytatták az ismétlést. Tegyél te is így.

 

4. Az emberek mindössze 1-3%-a vásárol azonnal online

E statisztika tükrében nem szabad az online vállalkozásodat csak az azonnali vevőkre alapozni és őket megrohamozni, mint a törökök az Egri várat.
Fontos a hosszú távú gondolkodás jegyében megcélozni a vásárlásra nyitott és az érdeklődői réteget is. Ezzel a lehetséges 1-3%-ról felugrottunk 37-40%-ig. (lásd lent a keretes írást)

Ezeket a nem azonnal vásárló rétegeket tudod megfogni egy jó ingyenes ajánlattal, egy hírlevéllel, blogbejegyzésekkel, stb.

Látogatói interakciók jellemző statisztikái

1-3% azonnal vásárol

6-7% nyitott a vásárlásra (tipikus feliratkozók, vagy ingyenes ajánlat letöltők)

30% nem gondol a vásárlásra csak érdeklődik

30% az úgynevezett "Soft No" azaz nem gondolja, hogy érdekli a vásárlás

30% egyáltalán nem érdekli a vásárlás

 

5. A felvett alkalmazottak 75%-a nem illik a munkakörbe, a csapatba vagy a vállalkozásba, ahova felvették

Ez az a statisztika, ami elsőre mindenkit sokkol, aztán mindenki belegondol és bátran bólogat. Ugye te is fel tudsz idézni saját vagy környezeted tapasztalataiból olyan munkatársat, főnököt, beosztottat, akit nem érted, hogy mit keres ott ahol éppen van. Nem tudod, hogy egy áprilisi HR-es tréfa, valamilyen rokoni szál, esetleg ügyes szexuális kompetenciák segítették a felvételhez.

Mindenesetre tény, hogy sok ilyen van és kevés, aki megfelel a munkakör, a csapat és a vállalkozás életciklusának elvárás háromszögébe. Egy online vállalkozás indítás talán legnehezebb dolga a megfelelő emberek kiválasztása. Erről bővebben írok a Hogyan virtualizáld online vállalkozásodat 4 lépésben? című cikkem 3. pontjában.

 

6. Egy weboldal forgalmának 90%-át általában 3-4 forrás adja a létező százféle forrás közül

Az internet dugig van világmegváltó új webforgalom generáló stratégiákkal, amik már akkor sem működtek, amikor kitalálták őket. Ha mindegyikkel neki állsz foglalkozni, akkor teljesen szétaprózod magad eredménytelenül. Itt is mint az élet minden területén érdemes fókuszálni és a legjobb 3-4 forrással foglalkozni.

A legjobbak általában:

  • Google keresőforgalom
  • Adwords
  • Facebook
  • Hírlevél

 

7. Az elmúlt 10 évben 450 milliárd féle kifejezésre kerestek rá az emberek a Google-ben világszerte

És még mondták annó szegény Google-s fiúknak, hogy az embereknek nincs szüksége még egy keresőre. Hát csak 450 milliárd ügyben volt rá szükségük.

Legyen a heti kedvenc feladatod a Google Analytics-ben való kulcsszókutatás. Találd ki, hogy mire és hányan keresnek az érdeklődőidd és mindez hogyan változik. Sajnos az emberek úgy gondolják, hogy ezt elég egy weboldal indulásakor belőni aztán el lehet felejteni aztán kész. Pedig a neten olyan gyorsan változik minden, hogy ezen az ütőéren is rajta kell tartani az ujjad.

 

8. Több, mint 1 milliárd okostelefon van a világon

A Strategy Analytics piackutatásaból kiderül, hogy 2012 harmadik negyedévében a világ okostelefonjainak száma átlépte az 1 milliárd darabot.

Ez a világ lakosságának egy heted része. Ekkora penetrációt 16 év alatt ért el a telefonok ezen új generációja. 16 éve 1996-ban mutatták be az első okostelefont a Nokia Communicatort.  Ez a készülék egészen az iPhone 2007-es megjelenéséig piacvezető volt. A kutatóközpont a trend gyorsulását jósolja, és szerintük ez a szám eléri a 2 milliárdot 3 éven belül, azaz 2015-re.

A tanulság a mese végén az, hogy nagyon gyorsan kezdj el töprengeni, hogy hogyan tudsz értéket adni mobilra. Induló tippjeim:

    • Optimalizáld a weboldalad mobilra és tabletre. Ha nem akarsz sokat vacakolni vele, akkor WordPress oldalhoz ezt a bővítményt javaslom: WPtouch
    • Ismerkedj meg a Google Play és az AppStore működésével
    • Kövesd nyomon a mobil app letöltési toplistákat, hogy ott is lásd a trendeket.

 

9. A világon minden 7-ik ember fent van a Facebookon

A Facebook az az oldal, ami átírta a netes kapcsolattartás módjait. Megtörte az email üzenetek egyeduralmát, elvette a Skype-tól a chatfüggők táborát, és a cégeknek új eszközt adott közösségépítésre.

Bár megjegyzem a vállalkozások többsége még mindig opálos tekintettel néz a FB-ra, amikor üzletileg kéne megközelíteni, és nem csak a hétvégi buliképeket meg a semmitmondó idézeteket megosztogatni.

Te tisztábban fogsz látni ha megfogadod az alábbi FB tippeket:

  • A Facebookon az emberek nem vesznek semmit, úgyhogy ne próbálj nekik eladni, sem fizetős terméket hirdetni
  • Adj szakmai érdekességeket szórakoztató formában: szakmai képek, szakmai hírek, szakmai videók, stb.
  • Ösztönözd a párbeszédet megosztó állításokkal, kérdésekkel
  • Foglalkozz a közösséggel rendszeresen
  • Amikor majd később eladnál valamit, azt ne itt tedd, hanem tereld át a közösséget egy hírlevélre, egy blogra, egy youtube videóra, egy sales page-re.

 

 10. A YouTube felhasználói havonta 2,9 milliárd órát töltenek az oldalon

Kétségkívül a legnépszerűbb tartalomtípus a videó, és ezt neked is használnod kell, legyen az egy képernyő videó, egy útmutató videó, interjú videó, vagy csak egyszerűen bekapcsolod a webkamerádat és nekikezdesz a mondanivalódnak.
Nem kell aggódnod, hogy nem Hollywoodot megszégyenítő a minőség, mert az embereket a tartalom és te érdekled, nem a háttérvilágítás és az irodalmi szövegfogalmazás. Úgyhogy menj és vágj magadnak egy szeletet ebből a 2,9 milliárd órából, amit az érdeklődőid videó nézéssel töltenek.

 

Számodra melyek az életmentő statisztikák, amelyek segítségével radarként tudsz tájékozódni?

tamas

Várhegyi Tamás

Várhegyi Tamás

Várhegyi Tamás vagyok és 9 éve foglalkozom online marketinggel és vállalkozásfejlesztéssel. Ezidő alatt több tucat vállalkozás elindításában és felfuttatásában vettem részt itthon és külföldön is. Irányítottam félmillió dollár értékű weboldalakat, voltam nemzetközi társkereső iroda marketing vezetője, és gyakori, hogy marketing rendszereim akár 35 millió forinttal is növelik ügyfeleim bevételeit. Ha hasonló eredményeket szeretnél, dolgozzunk együtt!