6 kérdés a témaválasztáshoz online vállalkozás indítása előtt

6 kérdés a témaválasztáshoz online vállalkozás indítása előtt

A téma vagy réspiac választás nagyon fontos és nagyon nehéz rész egy online vállalkozás indítása esetén. Fontos, hogy jól átgondoltan, előre tekintve válasszuk meg a témánkat.

Alaposan gondold végig több szempontból, hogy milyen témát választasz online businessedhez, mi lesz az a terület, amivel fogllalkozni szeretnél. Ehhez segítségül összeállítottam egy 6 elemű kérdéssort, ami segíteni fog Neked a választásban. Olvasd át, válaszold meg a kérdéseket, gondold át a különböző kritériumok alapján, hogy mi az a téma, ami a legközelebb áll hozzád.

Próbálj meg őszintén és jól átgondoltan válaszolni, itt nincsenek jó és rossz feleletek. Ezeket a válaszokat csak magadnak adod!

 

1. Milyen végzettséggel rendelkezel?

Előnyös, ha olyan témát választasz, amivel eddig foglalkoztál, tanultál róla vagy van benne tapasztalatod, mert ez segíteni fog abban, hogy értéket adj a vállalkozásba.

repairErre a legjobb példám egy a tanfolyamomon résztvett autószerelő ötlete volt. Tudta, hogy az emberek állandóan attól félnek, hogy átverik őket a szervizekben, mert úgysem értenek a kocsikhoz. Ezért kitalálta, hogy összeír egy weboldalon egy csomó hasznos és könnyen érthető műszaki dolgot,  meg olyan kérdéseket, amiket fel kell tenni szervizelés előtt és után.

Ezekkel a tudnivalókkal a hátad mögött sokkal jobban ki tudod szűrni a tisztességtelen szervizeket és nagy ívben elkerülni.

Ez remek példája volt a végzettsége és tapasztalata alkalmazásának az online vállalkozás indítása során.

 

2. Mi a hobbid? Mit csinálsz a szabadidődben?

A legjob üzletek az emberek szenvedélyéből születnek. Így akár a hobbid is lehet a businessed! Képzeld el, hogy a számodra legkedvesebb dologgal töltheted a lehető legtöbb időt, csak azt kell kitalálni, hogy hogyan építs köré vállalkozást! Remek angol nyelvű weboldalakat lehet találni

  • golf,
  • búvárkodás,
  • autószerelés,
  • barkácsolás,
  • extrém sport

témákban, amiből csak úgy sugárzik a tulajdonos téma iránti szeretete és ez megfogja a látogatókat.

 

3. Mi az, amivel szívesen foglalkoznál, ha a pénz és az idő nem lenne fontos?

Vannak dolgok, amiket nagyon szeretnénk csinálni vagy kiskorunkban elterveztünk, de valamilyen oknál fogva nem tesszük (pl: nincs rá elég pénzünk, nagyon sok időt igényel, a szüleim orvost/ügyvédet/közgazdászt akartak belőlem faragni,  stb.).

Egy online vállalkozás indítása esetén megvalósíthatod ezeket a dolgokat, hiszen ha valamit már régen tervezgetsz, hogy csinálni fogsz, akkor biztosan sokat olvastál már róla és tudod, hogy hol keress a témába illő dolgokat.

jó és rossz utak online vállalkozás indítása eseténEgy kedves ismerősöm eltöltött 5 évet a jogi egyetemen, majd fél év praktizálás után odaállt a szülei elé és elmondta, hogy ő ezt nem csinálja tovább és eddigis csak a szülei kedvéért csinálta, de sosem bírta a jogi ügyek körüli bonyodalmakat, igazságtalanságokat. Ezért felmondott és most keresi az életcélját.
Fantasztikus és nagy bátorságot igénylő döntés, de az az 5 és fél év már ráment.
Te ne járj ilyen sokáig mások útján, hanem keresd meg a sajátodat.

Ha valaha esküvőszervező, DJ, zenész, kézműves, aerobik oktató, stb. akartál lenni, de valamiért máshol kötöttél ki, akkor ideje újra felvenni ezeket a kesztyűket.

 

4. Mi az, amiben a jövőben az online világban potenciált látsz?

Fontos olyan témát választani, ami felfelé ívelőben van az interneten. Szóval, ha a kettes kérdésre mondjuk a bakelit lemezek gyűjtése volt a válaszod, akkor az itt kiesett. Bocsi.

Könnyen tájékozódhatsz a menő dolgokról a Google Trends, az Amazon Bestseller toplisták, könyv bestseller listák vagy magazinok cikkjeiből.

 

5. Mi a célod az online vállalkozás indítással?

Ha rövid időn belül pénzt akarsz keresni, akkor egészen más vállalkozást kell indítanod, mint ha hosszútávon gondolkozol és egy adott terület legjobbja szeretnél lenni.

Milyen céljaid lehetnek:

  • Rövid távon pénzt keresni. Ehhez valamilyen gyors cashflow business indításában kell gondolkodnod vagy már kulcsrakész, működő weboldalt venni, ahol nem a nulláról lassan felépítve indulsz el.
  • Tanulni és fejlődni. A szakmát komolyan gondolók megkerülhetetlen első célja. Ha ez a célod, akkor bátran csapj bele a sűrűjébe, ne a gyors pénzt és a gyors sikert keresd, hanem a legjobb tudást, legjobb mentorokat, akik segíthetnek fejlődni. Keress együttműködő partnereket az induláshoz, olyanokat, akik jobban értenek az online vállalkozásokhoz, mint te és tanulhatsz tőlük.
  • Kiegészítő jövedelmet szerezni meglévő vállalkozásod vagy munkahelyed mellé. Ezesetben feltételezhető, hogy van egy fix megélhetésed és nincs nyomás rajtad a gyors profitra. Viszont nem is tudsz napi 10 órát eltölteni a munkával. Ilyenkor érdemes kicsiben kezdeni egy hobbi oldallal, amiből kifejlődhet valami, ami hosszútávon akár ki is válthatja a fő tevékenységedet.
  • Nagy és sikeres vállalkozást felépíteni az alapoktól. Ebben az esetben számodra a 4. és a 6. kérdés és a hosszútávú tervezés kritikusan fontos. Koncentrálj azokra!

Fogalmazd meg, hogy miért is szeretnél online businesst! Hidd el nagyon fontos, mert ahhoz, hogy végig kitarts és hogy, „ne fulladj ki” már az elején, tudnod kell, hogy miért akarod létrehozni az online businessed.
Írd fel magadnak, hogy miért akarod és mi a célod vele, nyomtasd ki és tedd ki a falra! Ha kihívások elé kerülsz, akkor ez segíteni fog téged abban, hogy megugorj bármilyen akadályt.

Ha igaz célokat tűzöl ki, az eredmény is igazi lesz!

"Nem az számít honnan indulsz, hanem az, hogy milyen döntéseket hozol arról, hogy hová akarsz végül eljutni."

Anthony Robbins

 

6. Szerinted mire és miért költenek az emberek a legtöbbet online?

Érdemes ezen is elgondolkoznod! Gondold végig, hogy te mit vásárolsz meg nap, mint nap, vagy akár hetente, havonta a boltban vagy online és miért veszed meg azt a terméket/szolgáltatást, akár többször is egymás után.

Milyen területen forog sok pénz az interneten? Legyen szó egészségről, fogyásról, társkeresésről, hírszolgáltatásról, keresőmarketingről vagy szépségápolásról, hogy csak az örök sztár területeket említsem. Itt mindig lesz forgalom, a kérdés csak az, hogy mi újat, egyedit tudsz adni e területeken.

Annak érdekében, hogy a legtöbb pénzt tudd kihozni az ötletedből, és online vállalkozásod indítása a lehető legsikeresebb legyen, találsz még három fontos kérdést ebben a cikkemben: 3 legfontosabb kérdés a milliós online vállalkozói ötletek kiválasztásahoz.

 

Sok sikert a kutatáshoz és témaválasztáshoz. Ha rábukkantál valami nagyszerű ötletre, akkor oszd meg és beszéljünk róla kommentben!

tamas

Várhegyi Tamás

Várhegyi Tamás

Várhegyi Tamás vagyok és 9 éve foglalkozom online marketinggel és vállalkozásfejlesztéssel. Ezidő alatt több tucat vállalkozás elindításában és felfuttatásában vettem részt itthon és külföldön is. Irányítottam félmillió dollár értékű weboldalakat, voltam nemzetközi társkereső iroda marketing vezetője, és gyakori, hogy marketing rendszereim akár 35 millió forinttal is növelik ügyfeleim bevételeit. Ha hasonló eredményeket szeretnél, dolgozzunk együtt!