5+1 Online Sikertitok Dan Kennedytől

5+1 Online Sikertitok Dan Kennedytől

 

Dan Kennedy a vállalkozói szakma nagy öregje. Az 1970-es évek elején kezdődött karrierje, és sok általam nagyon tisztelt fiatalabb generációs internet gurunak ő volt a mentora.
A direkt marketing és a vállalkozásfejlesztés terén fantasztikus tudásra és tapasztalatra tett szert. Ezért összegyűjtöttem tőle a kedvenc 5+1 sikertitkomat, amit online vállalkozás fejlesztés közben mindig alkalmazok.

 

1. Ne legyél olcsó

Dan Kennedy napidíja az általam legutóbb olvasottak szerint 18 000 USD körül van és még csak azt sem mondom, hogy ezért házhoz jön. Az ügyfeleknek, kell elmenni Danhez és igazodni az ő időbeosztásához. Viszont ezért a pénzért olyan eredményekre számíthat legyen szó direkt marketing szövegírásról vagy vállalkozásfejlesztésről, ami tízszeresen vagy akár százszorosan meghozza az árát.

Az ilyenfajta prémium árképzés előnye, hogy:[bullet_block style=”size-16″ small_icon=”9.png” width=”” alignment=”center”]

  • Segít egy kiemelkedő vevőkör magadhoz vonzásában,
  • Távol tartja az olcsó Jánosokat,
  • Az árrés lehetővé tesz számodra kiváló szolgáltatási színvonalat, ami mindig nagyfokú ügyfél elégedettséghez vezet.

[/bullet_block]

 

2. Érintkezz rendszeresen az érdeklődőiddel!

Adj szórakoztató és érdekes információkat, adj tudást, adj gyakorlati tippeket és ne csak értékesítési ajánlatokat állandóan. Dan Kennedy évi 25-52 alkalommal ír elő “érintkezést”, ami a mai digitális felületeken (email, Facebook) szerintem lehet sokkal több is. Persze ne az értékesítési ajánlatok számát növeld, hanem az egyéb érintkezéseket.

Sokan tartanak attól, hogy az emberek agyára mennek és a leiratkozástól félve keveset vagy visszafogottan kommunikálnak. Ez olyan, mintha nem kezdeményeznéd a szexet a párodnál, mondván, hogy elhagy. Ugye, hogy így milyen hülyeségnek hangzik. Legyél bátor hiszen feltételezheted, hogy ha érdekes dolgokat kommunikálsz az az embereket érdekli és minél gyakrabban teszed, annál jobban rögzülsz a fejükben. Visszafogott pedig csak az értékesítési ajánlatok küldésekor legyél. Ezeket az alkalmakat jól át kell gondolnod és előre megtervezned, mert évente csak pár ilyen fér bele.

 

[feature_box style=”1″ only_advanced=”There%20are%20no%20title%20options%20for%20the%20choosen%20style” alignment=”center”]

Dan S. Kennedy – Tucatnyi sikeres online vállalkozás és vállalkozó mentora

Dan S Kennedy 5+1 sikertitka online vállalkozás indításhoz
Elismert szaktekintély a direkt marketing, a reklámszövegírás és az online marketing területén. Tanácsokkal látja el a világ legnagyobb vállalatait és hálózata több, mint 500 000 vállalkozóval dolgozik együtt. Több klasszikus és online vállalkozás alapító-tulajdonosa. Üzleti könyvei rendszeresen bestseller listára kerülnek.

Eddig magyarul megjelent könyvei:

  • Óriási profittartalmú árazási stratégiák vállalkozóknak
  • Vagyonvonzás 28 technikája vállalkozóknak
  • Azonnali vásárlásra ösztönző direkt marketing

Dan Kennedyről bővebben itt olvashatsz: www.dankennedy.com [/feature_box]

 

3. Legyen ütős reklámszöveged!

Ez az amiben szerintem itthon a legtöbbet fejlődhetne mindenki. A vállalkozások elképesztő nagy százaléka hiszi, hogy a válságnak nevezett média hiszti miatt megy sz*rul a bolt, pedig csak simán képzetlen vagy hanyag, ahhoz, hogy jó reklámszöveget taníttasson be az embereivel, írjon a weboldalára vagy tegyen ki hirdetésbe.

Megtörtént esetem egy konditerem recepciósával:

Ez volt az utolsó alkalom a bérletedből.

Én: – Tényleg és van most valami akció, hogy meghosszabbítsam?

–  Nincs, most volt a múlt héten.

És mikor lesz legközelebb?

Nem tudom, nekünk szólnak mindig utoljára róla.

Hát nem egy kiabáló reklámszöveget kéne itt mondania, hogy mondjuk, ha meghosszabbítod a bérleted még ma, akkor 2 alkalmat ajándékba adunk és vendégünk vagy egy turmixra. És ez még csak nem is egy ütős reklámszöveg, de legalább reklámszöveg. Na mindegy, én kisétáltam a bérlet árával a zsebemben.

Azért, hogy te képzettebb legyél e téren olvasd el a 9+1 szó, amit kötelező használnod a marketing szövegeidhez című cikkemet is.

 

4. Csak óvatosan az árengedményekkel

Kedvenc mondatom Dan egyik könyvéből, hogy “Rolex órákat eladni 400 dollárért sokkal nehezebb feladat, mint 4000 dollárért” és ez egyben figyelmeztetés is minden képzetlen vállalkozónak, aki túlságosan rászokik az árengedményekre.
Inkább próbálj értéket teremteni és “megdolgozni” egy adott árszínvonalért, nem pedig feladni. Olyan ez, mint ha a váradat védenéd. Ha egyre adod fel a külső falakat, akkor ott találod magad, hogy már mozdulni sem tudsz mert nincs tered (pénzed) semmire.

[feature_box style=”1″ only_advanced=”There%20are%20no%20title%20options%20for%20the%20choosen%20style” alignment=”center”]
Egy időben a bevásárlóközpontok elkezdtek egymástól lopkodni egy hülye ötletet, miszerint a hét egy napján a boltok többségében 20%-os akció lesz, mondjuk 20%-os szerda. Szinte le volt osztva a hét minden napja a nagy központok között. Kitalálod mi lett az eredménye? Ha az emberek vásárolni akartak, akkor vártak egy szerdát vagy az épp soron következő plázába mentek, ahol a 20% van. Nem növelték a forgalmat, csak átütemezték.

Mennyivel értelmesebb például 15 000 Ft feletti vásárlásnál ingyenes parkolást adni vagy kereszt marketingezni és  utazótáska boltban vásárlás esetén a kezükbe adni egy XYZ Tours katalógust és fordítva.

[/feature_box]

 

5. Légy szakértő!

A szakértői státusz felépítése az egyik legkifizetődőbb dolog, amit a saját értéked növelése érdekében tehetsz. Ehhez ráadásul nem is kell óriási energia. Elég ha kiválasztasz egy területet és egy éven át elolvasol minden jelentős kiadványt (újság, könyv, blogpost) a témában. Ez főleg egy online vállalkozás esetében hasznos, ahol a személyes meggyőzésnek korlátozottabb a tere és az emberek jóval bizonytalanabbak. Szóval, ha a tanulás végeredményeképpen többet tudsz a témáról, mint a leendő ügyfeleid, akkor BUMM szakértő vagy.

Egy szakértővel mindenki szívesebben dolgozik, mint egy amatőrrel és minél nagyobb jövedelmeket akarsz elérni, ez annál jobban igaznak bizonyul. Vannak olyan gondolkodású emberek, akiknek egyenesen a legjobb szakértő kell minden területen és hajlandóak bármit megfizetni. Anthony Robbins például egy egy éves személyiségfejlesztő coachingért 1 000 000 dollárt számít fel (nem elírás a hat nulla) és másfél éves várólista van rá, mert rengeteg embernek Ő kell, aki a világ egyik legjobbja. Persze ő is kicsiben kezdte, de szakértővé vált és sikeres lett.

 

+1 Alakíts ki személyes-baráti kapcsolatot az ügyfeleiddel

Klasszikus hiba a távolságtartó, magázódó kommunikáció, az amolyan belénk nevelt udvariaskodás a kapcsolattartásban. Dan Kennedy ezzel szemben úgy ír levelet, mint ha egy barátjának írna. Még ha sokszor nincs is lehetőség valós személyes kapcsolatok kialakítására online, akkor is érdemes úgy kommunikálni, mintha személyes-baráti lenne a viszony, mert az emberekben jó érzést, jó hangulatot vált ki.

Nekem például borsódzik a hátam ha magázódnak velem valahol, legyen az akár csak egy honlap vagy egy Youtube videó.

 

Ha olvastál Dan Kennedy-t, akkor bátran egészítsd ki a saját tapasztalataiddal a fenti 5+1-es listát kommentben!

tamas

Várhegyi Tamás

Várhegyi Tamás

Várhegyi Tamás vagyok és 9 éve foglalkozom online marketinggel és vállalkozásfejlesztéssel. Ezidő alatt több tucat vállalkozás elindításában és felfuttatásában vettem részt itthon és külföldön is. Irányítottam félmillió dollár értékű weboldalakat, voltam nemzetközi társkereső iroda marketing vezetője, és gyakori, hogy marketing rendszereim akár 35 millió forinttal is növelik ügyfeleim bevételeit. Ha hasonló eredményeket szeretnél, dolgozzunk együtt!